Voorbereidingen - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Toon & Nadine - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Toon & Nadine - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Toon

Blijf op de hoogte en volg Toon & Nadine

16 Oktober 2014 | Nederland, Arnhem

We zijn natuurlijk al maanden bezig om dit voor te bereiden, sparen, inzamelen van spullen, speelgoed en kleding voor de kinderen. Ook fietsen en fietsonderdelen. Er zijn al wat kinderfietsen en wat speelgoed aan Gambia-kids gedoneerd.
Van ons zelf zijn zo'n 9 m3 aan spullen onderweg via de container van Gambia For You van de altijd vriendelijke Marcoen. Hij is ook alle spullen bij ons thuis komen ophalen.
Alle inentingen gehad en de malaria tabletten liggen ook al klaar, kaalgeplukt door de GGD ;)
Nadine gaat vooral helpen op de medische post en kraamkliniek, daar ga ik onderhoud verrichten aan de gebouwen en alles wat er bij hoort. En samen gaan we leren en spelen met de +- 200 kinderen, spannend! Ook omdat de andere vrijwilligers hebben afgezegd om verschillende redenen staan we alleen met al die druktemakertjes :) Nadine gaat ook nog wat nachtdiensten meedraaien in het ziekenhuis van Banjul op de kraamafdeling, eerst een keer proberen omdat de omstandigheden natuurlijk middeleeuws zijn.
Verder ga ik zelf Bakary mijn vak leren, fietsenmaker, om zo aan de toekomst te bouwen. Hij kan dan ook weer iemand de kneepjes leren en zo het vak draaiende houden. Al mijn gereedschap, onderdelen en enkele fietsen zitten in de container. Die spullen laat ik achter als soort van 'startkapitaaltje'. Ook willen we gewoon eens uitrusten en aan het strand liggen....
Waar ik wel een beetje tegenop zie is de verergerde armoede en honger die we gaan zien, door de wegblijvende toeristen i.v.m. de ebola. Vreselijk om dat allemaal te lezen, er komt bijna niemand meer tegenover andere jaren.
Ondanks de angst voor ebola onder mede reizigers zullen wij de 27e gewoon naar Banjul vliegen. We zullen zeker alert zijn en ons verstand gebruiken, zoals gewoonlijk. Zonder ebola is er namelijk ook genoeg andere ellende onder de leden te krijgen.
We hebben er zin in! Nog 11 dagen! :)

• 19 Oktober 2014 - 10:40

Mariska:

onwijs veel respect voor jullie! Fijn dat we jullie op deze manier kunnen volgen en weten of het goed gaat...

• 19 Oktober 2014 - 16:18

Gambia For You:

nadine en toon namens gambia for you een goede reis.
    deze week is de container gelost in westfield u goederen sta op u tewachten.
    het is toppie wat jullie gaan doen voor die arme mensen daar.
    ze hebben het hard nodig en zeker in deze tijd.
    jullie mogen trots zijn op je zelf.

ben er zelf vanaf 15 nov. we zien elkaar daar wel een keertje.

geniet ervan.

gr gambia for you................did it for you.

marcoen oomen

• 19 Oktober 2014 - 20:33

Ans Vd Berg :

Super! Pas goed op jullie zelf! Xx

• 20 Oktober 2014 - 11:06

An Dams:

Hoi Nadine en Toon

Heel fijn dat wij dit weer mogen meekijken(via P.C.)naar wat jullie allemaal doen en meemaken natuurlijk ook.

Wij wensen jullie dan ook een goede reis heen en zeer zeker een goede terugkomst

groetjes An en Laurent

• 22 Oktober 2014 - 22:13

Didy En Jan.:

Toon en Nadine.
    Er wordt enorm naar jullie uitgekeken in Kololi. Deze week nog weer een mail van hen gehad!
    En we zijn er zeker van dat jullie daar een fijne tijd gaan beleven.
    Inderdaad goed uitkijken met wat je doet, maar we denken jullie nu een beetje te kennen dat het helemaal goed gaat komen.
    Nogmaals willen we jullie bedanken dat jullie op ons project willen helpen en wensen jullie een fijne tijd daar. Blijven met jullie in contact.
    Groetjes Didy en Jan.
    Stichting The Future in our Hands / www.thefutureinourhands.nl

• 25 Oktober 2014 - 10:54

Jolanda Stevenhaagen-frederix:

Hoi Nadine en Toon,
    Leuk dat we jullie kunnen volgen via deze site.
    Veel succes in Gambia met wat jullie daar gaan doen.
    Goede reis .groetjes Ron en Jolanda. xxx

• 27 Oktober 2014 - 09:18

Toon & Nadine :

Bedankt voor de Leuke reacties! Leuk dat jullie ons gaan volgen! We hebben er zin in en zullen vanavond arriveren. Jullie horen van ons!!

Groetjes Toon en Nadine

• 27 Oktober 2014 - 23:16

Jolanda Godding:

Hallo lieverds
    Jullie zijn idd onderweg! Of zelfs al daar.
    Heel veel succes vooral plezier in deze mooie tijd.
    Respect voor jullie !!
    Ik kijk uit naar jullie blog. ♡

• 30 Oktober 2014 - 15:40

Debbie:

Ben erg benieuwd naar de verhalen Nadoon! ;) xx vanuit een druilerig Nederland!

• 01 November 2014 - 09:38

Jos Irma:

fijne tijd daar in gambia en succes met de dingen die jullie daar gaan doen x

• 05 November 2014 - 22:15

Sjan:

Geweldig! Veel succes met alles en vooral genieten samen. Gr uit geffen